vrijdag 16 januari 2015

Tutorial Apothecary Art kaart

Vandaag heb ik voor jullie een kleine tutorial voor de kaart die afgelopen maandag op mijn blog stond.
Hierin laat ik jullie zien hoe jullie met de Labels Collection stansen deze kaart kunnen maken.

Benodigdheden:
* 1 A4 gekleurd cardstock (in mijn voorbeeld de kleur Strawberry Slush)
* een stuk Whisper White
* een stuk Craft papier
* Stempelset Apothecary Art
* Stempelset Petite Petals
* Framelits - Labels Collection
* Petite Petals pons





Je begint met een stuk A4 gekleurd cardstock. Hiervan kan je 2 kaarten maken.
Snij het cardstok doormidden en je hebt 2 stukken van 21 bij 14,7 cm.
Pak 1 van die stukken om verder mee te gaan en vouw deze doormidden.
Vouw nu 1 deel voor de helft terug.
Je kaart ziet er dan zo uit

Vouw de kaart nu weer helemaal open. En leg deze op je snijplaat.
Leg je framelit over de eerste vouwlijn. Het midden van de framelit moet gelijk liggen met de vouwlijn.
Leg nu je plaat over het linkse deel van de framelit. Dit deel zal nu gesneden worden. Het andere deel niet.
Na het stansen ziet de kaart er zo uit.
Nu kan je de afbeelding stempelen en inkleuren.
De framelit voor de binnenkant kan je uit het craft papier stansen en plakken.
Vervolgens stempel je wat bloemen met de Petit Petals. Deze heb ik ook wat verder ingekleurd.
De bloemetjes heb ik vervolgens geponst en de groene bloemetjes heb ik geknipt en achter de roze bloemetje geplakt als blaadjes.
Plak er wat dimensionals achter zodat je verschillende laagjes krijgt en wat meer diepte in op je kaart.

En dit is dan het eindresultaat.
Ik hoop dat jullie deze tutorial leuk vonden.
Als je nog vragen hebt mag je me altijd mailen.

Ik ben benieuwd hoe jullie creaties met deze techniek er uit zien.
Stuur je foto's (en evt. link naar je blog) per mail naar mij en ik post ze de volgende keer op mijn blog.

Veel inspiratie en knutselplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...